Friday, December 23, 2011

KONSERT MAHER ZAIN - PERCUMAAA...!!!!



IPOH: Promosi besar-besaran bagi menarik pelancong sempena Tahun Melawat Perak (TMP) 2012 tambah menarik apabila penyanyi terkenal antarabangsa, Maher Zain dijemput mengadakan konsert khas di negeri ini.

Konsert yang diyakini mampu menarik puluhan ribu peminat penyanyi itu bakal diadakan di Stadium Perak pada jam 9 malam, 24 Disember depan.

Perkara itu dimaklumkan Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancongan, Hal Ehwal Wanita dan Kebajikan negeri, Datuk Hamidah Osman, yang percaya Konsert Bersamamu Rakyat itu dapat melonjak aktiviti pelancongan di negeri ini selain menjadi promosi awal sebelum TMP 2012 dilancarkan.

Menurutnya, penyanyi kelahiran Lubnan itu terkenal di kalangan remaja dan segenap lapisan masyarakat sekali gus mampu membantu mempromosikan TMP 2012.

“Saya yakin Maher Zain dapat menarik pengunjung dari luar Perak. Malah kami turut menjemput penyanyi rock popular, Ramli Sarip untuk menambahkan lagi tarikan konsert itu.

“Difahamkan, Maher Zain menyanyikan 20 lagu termasuk beberapa lagu baru yang belum pernah diperdengarkan kepada peminatnya,” katanya.

Menurutnya, konsert julung kali diadakan itu dibawakan oleh Kerajaan Negeri Perak dengan kerjasama Perak Tourism.

Menurutnya, 50 acara menarik lain dianjurkan sempena Pesta Pelancongan Perak yang dijadual berlangsung pada 28 Disember hingga 1 Januari 2012.

“Sasaran lima juta pelancong yang melawat Perak tahun depan bukan lagi mustahil. Usaha sedang giat dijalankan menggunakan semua saluran promosi termasuk iklan di televisyen,” katanya.

Sementara itu, beliau turut turun padang melawat Stesen Keretapi Tanah Melayu (KTM) Ipoh bagi mempromosikan TMP 2012.

Hamidah bersama Ketua Pegawai Eksekutif Tourism Perak, Ahmad Fathil Abdul Ghani turut mengedarkan lencana khas kepada kakitangan dan petugas KTM yang dianggap kumpulan penting dalam mempromosikan pelancongan di Perak.

Aktiviti sama diadakan di Hotel Syeun apabila semua kakitangan termasuk petugas di lobi hadapan dipakaikan lencana khas itu oleh Hamidah. “Kerajaan negeri akan mengadakan acara lain termasuk pelbagai pertandingan serta pameran oleh hotel yang terdapat di Perak seperti dekorasi lobi tercantik, menghias meja serta pelbagai acara lain yang menarik,” katanya. 

Friday, December 9, 2011

SUDAH TIBA MASANYA RAKYAT KELANTAN TUKAR UNDI ??!?



TANAH MERAH, 23 Nov – Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata pilihan raya umum akan datang merupakan masa yang terbaik buat rakyat Kelantan menyatakan pendirian selepas mereka diabaikan PAS yang memerintah negeri ini sejak 1990.
Timbalan Perdana Menteri berkata tidak ada sebab lagi bagi rakyat Kelantan untuk terus memilih PAS, yang ternyata menzalimi mereka selama ini.
“Sudah sampai masanya rakyat Kelantan untuk menukar kepimpinan. Dengan apa yang berlaku rakyat Kelantan sudah pun jelak dan mereka perlu lakukan sesuatu agar Kelantan tidak terus ketinggalan.
Kelantan masih jauh tertinggal ke belakang seperti masalah air yang masih belum selesai. Kerajaan Pusat telah menyalurkan peruntukan RM600 juta untuk selesaikan masalah air tetapi kerajaan Kelantan masih gagal menyelesaikannya,” kata Muhyiddin.
Beliau berucap pada Karnival Jamuan Rakyat di Sekolah Kebangsaan Gual Ipoh di sini. Ini merupakan antara program turun padangnya ke Kelantan hari ini.
Turut hadir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Awang Adek Hussin, dan Ketua Umno Bahagian Tanah Merah Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz.
Kira-kira 15,000 rakyat pelbagai kaum hadir pada majlis itu walaupun dalam keadaan hujan lebat.
Muhyiddin berkata beliau kecewa apabila melihat masalah air itu, yang turut dialaminya ketika bersama rakyat di Pasir Mas sebelum itu.
“Saya buka pili air tidak keluar air. Saya sedih kerana lihat rakyat sengsara dan tidak mahu mereka lebih sengsara lagi,” katanya.

Sehubungan itu, beliau berjanji jika Barisan Nasional kembali memerintah Kelantan, masalah infrastruktur seperti air bersih tidak akan berulang.
Beliau berkata kerajaan Pusat tidak akan menganaktirikan mereka dan ini dapat dilihat daripada peruntukan besar kepada 51 sekolah agama rakyat.
“Sebanyak RM34 juta telah diperuntukkan demi agama Islam walaupun ada yang tidak suka kepada kita,” katanya.
Muhyiddin juga meminta semua anggota dan pemimpin UMNO turun segera ke padang untuk menjelaskan kepada rakyat bahawa hanya BN sebenarnya yang mampu membela nasib rakyat Kelantan itu.
“Kita yakinkan mereka yang hanya BN yang boleh membantu mereka. Pilihan raya makin hampir dan kita mahu pikul amanah rakyat ini,” katanya.
Beliau berkata pembangkang telah menjanjikan “bulan dan bintang” namun sebenarnya mereka tidak mampu untuk merealisasikan segala janji itu.
“Zaman BN kembali sudah pun sampai. Ini bukan cakap sombong tetapi ini azam kita untuk rakyat Kelantan yang sekian lama dizalimi,” katanya.
Terdahulu, Muhyiddin menunaikan solat Zohor di Masjid Kampung Belimbing dan turut meluluskan peruntukan sebanyak RM1.4 juta kepada pengurusan masjid itu untuk membolehkannya dibina sepenuhnya tidak lama lagi.

Wednesday, December 7, 2011

NGA KOR MING KURANG AJAR LAGI ?!?!?!?!



Kor Ming hina Perak - MB

IPOH 6 Dis. - Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming dianggap menghina kedaulatan Perak dan institusi diraja kerana didakwa mengeluarkan kenyataan 'Perak Darul Kartun', kata Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Beliau berkata, Ahli Parlimen Taiping itu tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sedemikian kerana sebagai seorang pemimpin, beliau perlu menunjukkan keperibadian yang baik kepada rakyat.

"Dengan sikap Nga (Kor Ming) ini, rakyat boleh menilai sendiri pemimpin macam ini ke yang perlu diikut? Kata-katanya yang menggelar 'Perak Darul Kartun' ini telah menghina Perak," katanya kepada pemberita selepas Hari Bertemu Pelanggan di Dewan Serbaguna Bangunan SUK di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas lanjut tindakan Kor Ming yang mengeluarkan kata-kata seperti itu termasuk menghina Zambry pada majlis ceramah 9 September lepas.

Setelah dibidas pelbagai pihak termasuk ahli politik dan badan-badan bukan kerajaan, Kor Ming baru-baru ini telah memohon maaf kepada Zambry kerana menggelarkannya 'hitam metalik'.

 - BERNAMA



Wednesday, November 16, 2011

WARDINA SAFIYYAH DAH KECUT PERUT !! MINTA MAAF KPD BLOGGER UMNO ??!!?


ALHAMDULILLAH...
SEDANGKAN NABI PUN AMPUNKAN UMAT, INI KAN PULA SESAMA KITA..
KOME NAK AMPUNKAN KER ?? JENG JENG JENG...!!

Tuesday, November 15, 2011

WOW !! AHLI PAS SETUJU BN PERAK ADIL DAN TIDAK PILIH BULU ??

Perjuangan Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang sentiasa berlandaskan kepada prinsip adil, saksama dan telus sememangnya telah lama diamalkan walaupun masih ada pihak yang mahu menyangkal kenyataan ini.

Telah banyak yang dilakukan kerajaan BN dalam usaha membuktikan ia adalah sebuah parti pemerintah yang adil termasuklah memberikan bantuan sama di kawasan pembangkang termasuklah penyokong dan ahli pembangkang sendiri.

Ini kerana matlamat BN dengan tidak membezakan fahaman politik dalam memberi batuan kerana apa yang penting ialah kesejahteraan rakyat.

Dan bukti konsep keadilan itu didukung dengan tindakan dan bukanlah retorik semata-mata adalah semasa majlis penyerahan bantuan Azam Tani peringkat negeri Perak di Pulau Pangkor baru-baru ini.
  
Salah seorang penerimanya adalah Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Pangkor, Mohd Hilal Aziz, 44 dari Kampung Sungai Pinang Besar, Pangkor.

Bapak anak tiga itu merupakan nelayan mendapat bantuan modal berjumlah RM10,000 untuk tujuan membeli perlatan menangkap ikan seperti enjin bot dan pukat.

"Saya berterima kasihlah kepada kerajaan. Memang kerajaan adil dan tidak pilih kasih...itu betul." katanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan bantuan itu oleh Menteri Besar, YAB Dato' Seri Diraja Dr. Zambry Abd. Kadir.







Ditanya sama ada beliau setuju dengan dakwaan pembangkang yang sentiasa menuduh kerajaan tidak adil beliau berkata pandangan setiap orang itu mungkin berbeza-beza.

"Semua orang mempunyai pandangan berbeza. Jika bantuan Azam Tani saya lihat kerajaa itu adil tetapi saya tidak tahu denga bantuan-bantuan lain," katanya.


Mohd Halil berkata beliau telah memohon bantuan Azam Tani itu dengan Persatuan Nelayan Pangkor dan mengharapkan permohonannya diluluskan.


"Saya amat mengharapkan bantuan ini bagi membeli peralatan menangkap ikan supaya saya boleh mendapat bantuan lebih. Dengan peralatan sekarang, saya hanya mendapat pendapatan sekitar RM800 hingga RM1,000 dan ini tidak cukup untuk menyara tiga anak saya yang masih bersekolah," katanya.

Menteri Besar, YAB Dato' Seri Diraja Dr. Zambry Abd. Kadir dalam ucapannya menegaskan bahawa kerajaan BN tidak pernah memilih dalam memberi bantuan kepada rakyat.

Katanya sebagai sebuah kerajaan yang adil dan berwibawa, kerajaan akan melayani semua rakyat tanpa memilih 'bulu', 'warna kulit', dan fahaman politik.


"BN tidak beri bantuan terpilih kepada yang sokong parti ini sahaja," katanya.


Setiap yang kita laksanakan semuanya mengikut prinsip keadilan kerana memikirkan keutamaan rakyat. BN lakukan tanggungjawab bukan hanya untuk main-main atau mempunyai matlamat tertentu sebaliknya ia dibuat berlandakan perancangan dan jangkaan berterusan dengan gerak kerja teratur dan telus," ujarnya lagi.


SUMBER : KLIK ( SINI ) !!

Friday, November 11, 2011

JOM BER SEX ??!?


Akhbar-akhbar seperti :
HARAKAH, BULETIN RAKYAT, SUARA KEADILAN
lansung tak der cerita mahupun komen tentang isu yang AMBIGAI nak buat program seksualiti Merdeka Songsang 2011...

yg ada dalam nya terkandung fitnah2 yang nak jatuhkan PM dan nak huru hara kan Malaysia..

kalau ISLAM punya isu pun x nak dibela, x nak diperjuangkan, x nak didebatkan...???

macam mana lah nak perintah Malaysia yang agama RASMINYA ISLAM!!!!

Thursday, November 10, 2011

AMEK KAU ANWAR !! CHINA DOLL SUDAH REPORT POLIS ??!!?


Inilah wajah yang dikatakan sebagai amoi@China Doll yang telah di"tala" macam palam pencucuh oleh seorang pemimpin pembangkang! Seorang pelajar yang berasal dari negeri China dan sedang menuntut disebuah kolej swasta di Kuala Lumpur.

Hebat..hebat pemimpin pembangkang ini. Dengaq kata "anu" dia dah expired@tamat tempoh akibat sakit belakang, tapi bila " mangsa " dah didepan mata dua round pun boleh hilang sakit! Perghh..itulah penangan dok kerap pergi Siam la tuh..hahaha..!

Syabas diucapkan kepada pihak polis kerana cekap buat kerja. Akan tetapi kalau sudah jumpa dengan amoi@China Dollnya, yang tukang "tala"nya tu siapa pulak ya! Pihak polis pun pernah berkata, pandai-pandailah rakyat menilai sendiri.


Bukankah didalam video tersebut amoi ini dok berdua-dua sambil melakukan "tugasan"nya dengan dengan "seorang lelaki", rasa-rasanya rakyat mahu tahu dengan lebih jelas siapa sebenarnya "lelaki tersebut"!

Dedahkan lah siapa identiti lelaki tersebut kerana dia tidak mahu mengaku dia adalah "jaguh" didalam tayangan video itu walaupun rakyat sudah tahu dengan jelas siapakah gerangan orangnya! 

Rakyat mahu " lelaki hebat " itu sendiri mengaku bahawa dia adalah "penala" dalam video tersebut..itupun kalau dia berani..!!! Jika tidak adalah lebih baik pihak polis sendiri mengistiharkan siapa sebenarnya " penala " hebat itu demi merungkai segala persoalan yang timbul! Senang cerita dan tak payah pening kepala!


SUMBER KLIK SINI !!

Wednesday, November 2, 2011

JAIS SEDANG KESAN LOKASI PELAKON ?? SAPER DIA ??



SHAH ALAM: Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) sudah mengeluarkan perintah waran tangkap terhadap Bob Lokman, Jumaat lalu berikutan kegagalannya hadir memberi keterangan di pejabat pihak berkuasa agama itu kerana menyampaikan ceramah tanpa tauliah.
Pengarahnya, Marzuki Hussin, berkata pihaknya sedang berusaha mengesan lokasi penulis lirik, pelakon dan pengacara yang nama sebenarnya, Muhammad Hakim Lokman, 47, dan hanya menunggu masa untuk menahannya.
“Kita masih mengesan lokasi sebenar beliau dan sekiranya berada di Selangor, kita akan menahannya serta-merta kerana gagal hadir membantu siasatan berhubung tindakannya menyampaikan ceramah tanpa tauliah,” katanya ketika ditemui pada Seminar Hukuman Alternatif: Pelaksanaan dan Keberkesanan di sini, semalam. 

Bob Lokman sebelum ini ditahan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 kerana menyampaikan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat, 10 Oktober lalu. Dia kemudian dibawa ke balai polis berhampiran sebelum dilepaskan atas jaminan polis. 

Bob Lokman ketika dihubungi beberapa kali sebelum ini enggan mengulas. 

Dia boleh dituduh melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor jika gagal memberi keterangan dengan sengaja dan tertuduh boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun jika sabit kesalahan.

Tuesday, October 18, 2011

Wednesday, September 28, 2011

AFDLIN SHAUKI JAWAB ISU BEKERJA DENGAN NAMAWEE !!

ISU BEKERJA DGN NAMEWEE
by Afdlin Shauki on Friday, 16 September 2011 at 17:59

Hello semua, ini statement rasmi saya mengenai isu yg hangat diperkatakan setakat ini. Saya meminta kesabaran kepada semua pihak dalam hal ini dan fahamilah.

Assalammualaikum semua, pertama sekali biar saya cakap yang saya sangat menghargai pendapat anda semua dan gua respek passion awak semua kepada agama , bangsa dan negara kita. Saya pun sayang gila dgn peminat dan penyokong saya dan tak sekali ingin menyakiti hati mereka.

Tapi semua pergerakan saya secara peribadi dan kerja gua bersebab jadi saya mahu memperjelaskan kenapa saya bekerja dgn Namewee. Jika betul awak semua mengikuti perkembangan saya, awak mesti dapat baca pendirian hidup saya, Kalau awak tengok hasil kerja seni saya sebelum ini sudah pasti anda mendapati semuanya berbentuk positif dan mengarah kepada membuka minda kita semua supaya menjadi org yg lebih baik.

Perasaan saya pun sama macam awak semua. Saya pun marah dan berasa sangat tak puas hati suatu ketika dulu ketika Namewee melakukan pekara yg sekarang ni membuat dia di benci org.

Selepas dia meminta maaf kepada kerajaan dan rakyat malaysia semua, saya berpeluang untuk berjumpa dgn beliau menerusi kawan saya Pete Teo, bila berbual dgn beliau saya dapati yg dia betul-betul mahu memperbetulkan kesalahannya dulu, saya nampak sesalan dalam dirinya dan dalam usia darah mudanya dia telah melakukan sesuatu yg mengikut perasaan dan sekarang menerima padahnya.

Pada pendapat saya kalau betul dia sayang malaysia dan dia nak buat satu projek yg mempromosi perpaduan antara rakyat kita, saya bersetuju untuk berkerjasama. Pada pendapat saya, kalau seseorang tu mahu mengambil tanggungjawab atas kesilapannya dulu dan memperbetulkannya kita patut sokong.

Kita semua tahu Tuhan pun maha pengampun dan penyayang, dan saya adalah seseorang yg tak percaya dengan dendam dan kebencian, kerana benda it selalunya membawa padah.

Masyarakat kita pun banyak menerima kembali org.-org yg membuat silap, Tun Mahathir (Hero gua yg. amat gua sayangi) pun pernah memasuki ISA, Hishammudin Rais di beri pengampunan untuk kembali ke malaysia, Abg Jamal Abdillah pernah membuat silap dan meminta maaf dan diterima kembali oleh masyarakat... Janganlah kerana Namewee berbangsa lain kita tak boleh menerima permintaan maafnya.

Point saya adalah, kalau seseorang itu mahu merubah ke arah kebaikan kenapa tidak kita beri peluang dan dalam waktu yang sama, pantau kerja dia supaya dia tak mengulangi apa yg pernah dia buat dulu. Kalau dia buat lagi, maknanya, maaf dia tak ikhlas dan PADA ketika itu buatlah apa yang patut, kita nak pulaukan dia ke nak buang negara ke, saya akan sokong sekuat-kuatnya. Semua org buat silap, dan ketika sedar mahukan pengampunan, bayangkan diri kita sendiri dalam situasi itu... mari kita tunjukkan kemuliaan kita dgn mengikuti sifat pengampun.

Benci-dendam membawa kepada kehancuran marilah kita semua mencari jalan perbincangan untuk mengubati masaalah dalam hidup kita. Saya sayang Bangsa saya dan saya sangat sayang Negara gua. Saya sanggup lakukan apa untuk memastikan negara kita terus aman, makmur dan sejahtera. Assalammualaikum.

Untuk pengetahuan semua, Projek-projek ini bukanlah dilakukan kerana duit, pasal diorang memang takde duit untuk melaksanakan projek 'undilah' dan 'nasi lemak 2.0' ni.

Maaf kalau ada tersilap kata, segala yang buruk datangnya dari saya dan yang baik semuanya dari tuhan.

sumber klik SINI !!



















ok, pertama sekali aku nak timbulkan persoalan ialah BILA MASA PULAK NAMAWEE HARAM J TU DAH MINTA MAAF SECARA TERBUKA KPD SEMUA RAKYAT MALAYSIA DGN TINDAKAN MELAMPAU MELALUI VIDEO2 KONTROVERSI tu?????
cer ingatkan aku balik kot2 aku ketinggalan maklumat..

kedua, VIDEO TERBARU NAMAWEE F**K UTUSAN MALAYSIA aper cer?? adakah afdlin akan menunaikan kata-katanyer untuk pulaukan Namawee??

tunggu dan lihat.

TERBARU !! VIDEO NAMAWEE F**K UTUSAN MALAYSIA.....!!!?!?!!?



namawee konon nyer bengang dan bengkek ngan akhbar Utusan Malaysia apabila mengeluarkan artikel 'menghentam' dia secara peribadi berkenaan filem Nasi Lemak 2.0 dipawagam baru-baru ini. dibawah ni aku screen shot kan artikel berkenaan. kome baca ler. nak lebih lanjut lagi, kome klik SINI...!!

Monday, September 26, 2011

ADA LAGI LAGU & VIDEO TERBARU NAMAWEE??!?





APA CERITA NI.....?????!!??!?!
ADA TERSURAT DAN ADER TERSIRAT...
LU PIKIR LAH SENDIRI....!!

more info klik  www.undilah.com !!

Friday, September 23, 2011

LEBIH 5,000 PELUANG PEKERJAAN DITAWARKAN !!!!





JOB FAIR 2011
Perak Amanjaya Jobs & Career Fair 2011 will be held on 1 & 2 OCTOBER 2011 at DATARAN MBI IPOH. From 9.00am-9.00pm. For more info, plz visit www.jobfair.my or call 05-2557725.

Tuesday, September 20, 2011

VIDEO LAGU MALAYSIAN BOY - LIKE OR DISLIKE ??

Halwa telinga aku menggemari benor lagu ni. Google dan Youtube untuk nak menengok videonyer. tak sangka lagu ni diperdebat hebat berkenaan konon nyer MALAYSIA tidak ada idea mencipta lagu baru sehingga sanggup untuk buat cover lagu "AMERICAN BOY" semata-mata untuk meraikan Hari Merdeka dan Hari Penubuhan Malaysia 2011 baru-baru ini. baca punya baca komen deme2 semua yang rata-ratanya orang2 muda, aku sangat tertarik dengan komen dari seorang komentar. sangat bernas. sama lah kita fikir2kan. ;-) peaceeeee...








(Altimet)
Salam si anggun si gadis ayu
Dari kotaraya ke pedalaman kamu
Dari Likas ke Pekan Rabu
Di carta aku kau nombor satu
Aku berikrar aku berjanji
Teman-teman aku menjadi saksi
Jauh di mata dekat di hati
Jadi izinkan aku pergi berlari
Keliling dunia dua tiga kali
Ku tahu hanya satu perkara pasti
Selagi bumi di atas paksi
Bila tiba masa aku kembali

(Ila Damiaa)
Bawaku ke mana saja kau suka
Timur selatan barat atau utara
Dampingi aku selalu
You’ll be my Malaysian boy
Malaysian boy

(Point Blanc)
问边度系屋企
梗系马来西亚呢块土地
全世界
呢度最掂 无问_
俾你大开眼界
靓女如云 唔使头痕
饮茶食饭 heh番一晚
生活唔使烦 系o甘
我地识搏杀仲识玩
去到边度 唔会改变态度
响我o既脑 你系最好
马来西亚系
我o既国土 亦系我o既宝

(Point Blanc – Translation)
If you ask Point Blanc where is home
It’s definitely this land called Malaysia
This is the best place in the whole world
There ain’t no problems
Just open up your eyes
There are plenty of beautiful women around
Enjoy all kinds of food and drink everyday
There’s no worries in our lives
We know how to work hard but we also know how to enjoy life
Wherever I go it will never change my view because in my mind you are the best
Malaysia is oh my homeland and is most precious to me

(Rabbit Mac)
Vanakam everybody hi hello
Oru suthe pollam jom let’s go
Okay yen pearu Malaysian boy
Yethe senjalum kita sempoi
Tambi tangachi
Mumy dady akka tata patti vanthachii
Dari kampung ke kota machi
Sabah sampai PNG
Sigappu nellam velle manje
Nerathil vaanavil yen nattil theriye
Vadakku kilaku east and west
Nambe naadu malaysia
We the best

(Rabbit Mac – Translation)
Greetings everybody hi hello
Come let’s go for a tour around the nation
Okay my name is Malaysian boy
Whatever we do we are always good
Brothers sisters
Mommy daddy sisters grandpa and grandma have come
From the village to the city
From sabah till penang
Red blue white and yellow
You can see rainbows of these colors in my country
North south east and west
Our country Malaysia
We are the best

Monday, September 19, 2011

JAMAL ABDILLAH BAYAR ZAKAT




JAMAL ABDILLAH MEMBAYAR ZAKAT DI PEJABAT MUFTI PERAK TURUT MEMBERI SUMBANGAN KEPADA PERSATUAN IBU TUNGGAL SEKITAR IPOH.

Saturday, September 17, 2011

VIDEO SEKS ANU WAR. 100% TULEN DAN SEGAR DARI LADANG WOKKKK...


HAHAHAHAHAHA.. HAMBEK KAU...!! APA LAGI LEPAS NI PENCACAI2 ANU WAR NAK CAKAP YER? HAMPAS PULAK TAKKAN NAK DIAM SERIBU BAHASA.. APER PUN TAK BOLEH..!! VIDEO INI JELAS MENUNJUKKAN BAHAWA MORAL DAN SIKAP ANU WAR TIDAK ELOK DAN BUSUK UNTUK MENJADI PEMIMPIN KEBANGAAN KONON!! PIRAH MABUKKKKK...

Friday, September 9, 2011

MAT SABU KENA KEJAR WARIS POLIS BUKIT KEPONG SEBAB BUTA TULI SEJARAH ??!


HABIS LAH KAU MAT SABU. DEK PENANGAN KAU HEBAT SANGAT BERHUJAH KEJADIAN BUKIT KEPONG, SERAMAI 50 ORANG AHLI PAS PADANG TERAP MASUK UMNO.. BAGUSSSS...!! APER PUN TAK BOLEH MAT SABU NIH...

Friday, August 19, 2011

GEMPAR!! PENYOKONG BERSIH DAH INSAF ??

MAMAT BERSIH NI DENGAN BERSAHAJA DAN TERSENYUM RIANG BERJALAN MENUJU KE TEMPAT BUBUR LAMBUK DIAGIHKAN KEPADA ORANG RAMAI DI PANTAI REMIS, PERAK. PROGRAM IHYA RAMADHAN 1432H YANG DIANJURKAN OLEH KERJAAN NEGERI PERAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENYOKONG BERSIH. DIA DAH INSAF KOTTT.....??!!??!

Tuesday, August 16, 2011

DAP CUBA MAIN BELAKANG ?!

PAS DAN PKR TAK TAHU KER ....??? YANG DAP NAK BOLOT KAWASAN MAJORITI MELAYUUUUU??

KUALA LUMPUR, 12 Ogos – Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairudin amat terkejut, kecewa dan marah dengan tindakan samberono Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) yang mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh.

Katanya, beliau berasa musykil dengan keputusan tersebut kerana tidak yakin bahawa JHEAIPP akan mengeluarkan arahan sedemikian kecuali ada tangan-tangan ghaib yang melakukannya tanpa kerelaan dari jabatan tersebut.

“Saya percaya bahawa wujudnya tekanan daripada pihak lain sehinggakan JHEAIPP terpaksa akur dan mengeluarkan arahan sedemikian sedangkan dalil yang diberikan boleh diperbincangkan,” katanya kepada UMNO-Online.

Beliau yang juga bekas Exco Hal Ehwal Agama Islam di negeri tersebut melihat alasan yang diberikan untuk membolehkan larangan tersebut bukanlah sesuatu yang munasabah kerana ada dalil lain yang boleh digunapakai.

Larangan tersebut dibuat atas alasan bahawa amalan bacaan al-Quran bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

“Sudah lebih beratus tahun amalan ini dilakukan oleh umat Islam dan ia bukan hanya tertakluk di Pulau Pinang saja tetapi di seluruh Malaysia. Tambahan pula amalan ini tidak pernah dipertikaikan oleh mana-maan pihak kerana ia telah dianggap sebagai adat setempat yang membawa kebaikan.

“Dengan adanya bacaan al-Quran sebelum subuh, ia dapat memberi makluman bahawa waktu Subuh semakin hampir apatah lagi dalam bulan Ramadan ini, ia mengingatkan bahawa waktu imsyak juga akan berakhir,” katanya lagi.

Tegas beliau, sekiranya benar bahawa amalan tersebut adalah bertentangan dengan hukum syarak maka tentulah akan ada teguran oleh para ulama-ulama terdahulu yang tentunya lebih arif berkaitan hal tersebut.

“Jika bacaan al-Quran ini ditolak dalam Islam kenapa tidak ada apa-apa tindakan oleh para ulama malah mustahil mereka yang berpendidikan lebih tingga dan tahu hukum-hakam dalam Islam akan membiarkan kepincangan sedemikian atas agama tersebut.”

Jelasnya lagi, kekecewaannya berhubung perkara tersebut semakin tebal apabila Exco Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang, Abdul Malik Kassim yang memberikan jawapan mengelak seakan tidak bersedia bagi memberikan ulasan berkaitan isu tersebut.

“Itulah padahnya meletakkan orang yang jahil seperti Abdul Malik dalam bidang yang seharusnya disandang oleh orang bertauliah dan berkredibiliti kerana saya tahu bahawa Abdul Malik tidak mempunyai latar belakang yang boleh melayakkannya menjawat Exco ini,” katanya.

Tegasnya, ini adalah antara usaha terancang pihak tertentu yang berselindung dalam politik bagi menghina Islam dan meletakkan bangsa Melayu dalam kedudukan yang amat rendah.

“Kita lihat bagaimana isu pembaptisan yang berlaku di gereja Selangor yang dengan mudah membuat Menteri Besarnya memohon maaf kepada paderinya sedangkan JAIS belum pun memberikan sebarang laporan.

“Agenda terancang mereka ini kemudian disambung dengan keputusan oleh JHEAIPP kerana mahu memberikan tekanan dan penghinaan kepada bangsa Melayu dan pastinya inilah kejayaan Dap,” tegasnya.

Terang beliau, secara jelas telah terbukti bahawa Dap adalah parti politik yang anti Islam dan anti Melayu sejak tahun 1969 lagi dan ia berlarutan sehingga hari ini.

“Dap ini masih sama dari dahulu hingga sekarang cuma formula politiknya hari ini dijelmakan dalam hubungan diplomatik yang akrab dengan kononnya berbaik-baik dalam pakatan Pas dan PKR tetapi agenda mereka tetap sama.”

Sehubungan itu, beliau menuntut Majlis Fatwa Kebangsaan dan menyeru semua ulama-ulama seluruh negara untuk bersatu dan bersama-sama memberikan keputusan yang sewajarnya berlandaskan kepada dalil yang kukuh demi kepentingan ummah. - MediaUMNO

Thursday, August 11, 2011

PAKATAN YANG SEMAKIN RAPUH ?!!?


PR adalah sebuah gabungan yang sudah hilang arah dan merasa kehilangan pemimpin yang boleh memanipulasikan pemikiran rakyat supaya benci dan tidak bersyukur dengan kebolehan yang dibina oleh BN dan UMNO selama ini.

Tuesday, August 2, 2011

Tuesday, July 12, 2011

DRAMA BERSIH 2.0 PAS JADI TUNGGANGAN !!

LETCHUMI YG PLAN.. MAEL LAMBUNG & JULULUDUD HUSSUN BERSAMA KONCO2 YANG RAMAI IKOT BONTOT LETCHUMI.. AH CHAI HANYA GOYANG KAKI TENGOK AJE SAMBIL MAKAN KACANG CAP TANGAN SAMBIL BTEPUK TANGAN... "TAHNIAH"..!!!


Thursday, July 7, 2011

PEMBANGKANG KINI SUDAH TAKUT ?!??!

ELAK PERHIMPUNAN HARAM BERSIH 2.0. PEMBANGKANG KINI SUDAH TAKUT KEBANGKITAN BARISAN NASIONAL KERANA RAKYAT TELAH SEDAR BAHAWA PARTI PEMBANGKANG LEMAH! KORUP! DAN BANYAK MENABUR FITNAH!

Tuesday, July 5, 2011

MAHARAJALAWAK BERSIH 2.0 !!

RAIS YATIM MENANG SAMAN FITNAH ISU ROGOL AMAH





Ketika pemeriksaan balas oleh peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Dr Rais, Amizudin berkata sebelum menerbitkan artikel itu dalam blognya, beliau tidak membuat pengesahan tentang kebenaran artikel itu dengan Dr Rais atau isterinya Masnah dan juga dengan bekas pembantu rumah Rais.

Muhammad Shafee : Sebagai penulis blog dan ahli politik yang bertanggungjawab, sebelum menerbitkan sebarang artikel yang menuduh orang lain melakukan sesuatu perkara, anda mesti siasat bukan. Tapi dalam kes ini sebelum anda terbit artikel itu, anda langsung tidak siasat perkara itu sehingga ke akar umbi untuk pastikan perkara itu benar?

Amizudin: Betul.

Bagaimanapun, beliau memberitahu mahkamah bahawa beliau telah pergi ke Jakarta, Indonesia pada 18, 19 dan 20 Mei untuk mencari saksi selepas lima bulan beliau disaman oleh Dr Rais.

Muhammad Shafee: Anda terbitkan artikel itu dahulu, baru nak buat siasatan?

Amizudin : Ya, betul, saya pergi ke Jakarta selepas saya kena saman.

Muhammad Shafee : Selepas anda kena saman baru pergi ke Jakarta, cari saksi.

Amizudin :Ya.

nak lebih lagi baca DISINI..!!