Sunday, March 22, 2009

SATU LAGI SIRI PEMBOHONGAN DAN PENDERHAKAAN NIZAR JAMALUDDIN!

Nizar masih lagi membuat pembohongan dan penderhakaan pada DYMM Sultan Perak kerana dia mengatakan bahawa dia masih lagi sah Menteri Besar Perak oleh kerana tidak ada surat hitam putih atau watikah untuk Nizar Jamaluddin meletak jawatan. Meskipun benar kenyataan itu dilemparkan, itu adalah urusan diantara DYMM Sultan Perak dan Nizar Jamaluddin.

Semua rakyat sudah diberitahu secara jelasnya pada surat khabar, radio, televisyen atau dimana-mana media bahawa DYMM Sultan Perak telah bertitah pada Nizar Jamaluddin untuk meletak jawatan. Ibarat orang mati mestilah diumumkan kepada orang ramai untuk maklumkan, maka secara automatik orang tahu lah tentang kematian itu. Seperti juga suami melafazkan talak, maka didepan hakim sah lah talak itu apabila ada dua orang saksi.


Ini ialah satu lagi pembohongan Nizar Jamaluddin. Kita sebagai pengundi yang prihatin, apabila Nizar Jamaluddin diarahkan oleh DYMM Sultan Perak untuk kosongkan jawatan sebagai Menteri Besar Perak, rakyat jelata semestinya sudah tahu bahawa Nizar Jamaluddin bukan lagi Menteri Besar Perak. Nizar Jamaluddin diibaratkan gila bayang dan berangan-angan seperti Mat Jenin apabila melengahkan masa dengan tidak memberi kereta rasmi kerajaan negeri Perak tanpa rasa malu seolah-olah mahu tunjuk dia ada lagi kedudukan maka dia mengada-adakan isu bahawa dia masih lagi menjadi Menteri Besar Perak yang sah.


Semua orang tahu surat perletakan jawatan tak perlu kerana yang penting Nizar Jamaluddin tidak lagi menerima gaji dari kerajaan. Propaganda yang digunakan hanya dengan menggunakan kereta Toyota Camry itu untuk menunjukkan dia masih lagi ada kaitan dengan kerajaan. Seperti gila talak diibaratkan Nizar Jamaluddin ini.

Sepatutnya Nizar Jamaluddin perlu diambil tindakan di bawah undang-undang Negara kerana cuba mengelirukan rakyat untuk mewujudkan suasana serba-salah terhadap pentadbiran kerajaan negeri. Nizar Jamaluddin menyamar jadi Menteri Besar Perak. Mengapa tiada pihak yang mahu menangkap dia kerana orang seperti ini masih lagi ada tempatnya di hospital gila.

21 comments:

Anonymous said...

taik letak kat otak kat hati,hati busuk

Anonymous said...

memang tembelang hang dah pecah...sah hang pembohong besar!

Anonymous said...

UMNO lah pembohong maha besar. Masuk kampung bawa otak konon...
Lu ada otak tapi tak mau fikir...
Pecah tembelang....khaaaaak puiiiiiih!!!

Anonymous said...

betul ke ni....sedarla saudara....amati betul-betul..rasanya tak tau baca undanga-undang agaknya...sorry tapi hakikatnya sedarlah...

Anonymous said...

Alamak!!!.. blogger taik kuching mana lak muncul nie..kah..kah..kah.. cuba buat cerita kencing jer la lu!!!

KHAAKK THUIII!!! blogger CELAKA kot nie..

hang nawa said...

sebenarnya kau ni bodoh..kau masih tak faham ker?ikut perlembagaan Negeri Perak Sultan tidak boleh pecat MB,MB hanya boleh dipecat melalui undi tak percaya kat DUN atau MB sukarela letak jawatan..so, maknanya Nizar masih MB yang sah ler..tu ler kalu diri tu jahil jangan ler tulis..malu aku orang macam kau ni jahil murakab!

Anonymous said...

Siapa yang bohong ? kamu ni memang hati busuk.

protonwaja said...

awak cek sejarah perak tahun 1971, masa tu sultan idris sultan perak dan mb perak dari bn ialah tan sri ghazali jawi. kenapa sultan idris x boleh nak pecat mb perak masa tu? sultan hanya boleh nasihatkan untuk letak jawatan je. cek balik, dan cara yg. samalah nizar x letak jawatan mb. kalau ada berani p la lapor polis yg nizar masih menyamar jadi mb perak. sejarah dan undang2 mau tau dulu kalau nak komen.

slyderrose said...

si mamat ini tak tahu undang-undang tubuh negeri. nampak sangat kebodohan. jangan jadi blogger kalau tak ada ilmu.

Anonymous said...

Ikut la undang undang dan perlembagaan negeri brother.!!!
Memang betul la Nizar tu MB yang sah dan mamak tongkang tu tak sah.
Takpe la si mamak tu nak ambil gaji MB, nanti dia kena bayar balik padan muka.

protonwaja said...

cek sejarah perak 1971, masa tu sultan perak sultan idris dan mb perak tan sri ghazali jawi. kenapa sultan idris x boleh lucutkan jawatan tan sri ghazali jawi sebagai mb? cara yg samalah nizar x letak jawatan la ni. kalau berani p la repot kat polis yang nizar menyamar sebagai mb perak. kalau nak komen mesti tahu fakta dan undang2 dulu.kalau nak tau 2 2 mb x dapat gaji dan elaun tau, akaunten x tau nak bayar kat siapa yg sebenornya

adolf said...

Rasa I pemilik blog ini mesti dihadap ke mahkamah kerana menderhaka apabile kerajaan PR amik balik Perak dan kerajaan persekutuan...

Bodh tul kau..

Anonymous said...

PENULIS NI KURANG BIJAK TENTANG UNDANG2,LAIN KALI PARA PENYOKONG UMNO CUBALAH BELAJAR DULU BAB UNDANG2 LEPAS TU BARU BLH TULIS BERITA....

Anonymous said...

hahaha

satu laie blog pencacai umno muncul
teruskanlah menyokong parti rasuah anda
politik wang kunun
awat tak pakai nama rasuah?
kan ke sama je
oo..politik wang kurang la rasa berdosanya..ke tak rasa berdosa langsung

KHAK TUIII !

Anonymous said...

ek-ellehhh...komen pon nak kena approval owner...cam sial je
takkan tadak teloq kot nak kasi lepas komen2 rakyat marhaen

cehh
cehh
cehh

blogger kunun

pecah-tembelang said...

wahai malaun2 semua..
kerusi dun bn skrg ialah 31..
kome yg konon pakatan campuran tu cuma 28 jer..!!
dh trang tang tang konpem undi ilang percaya thadap nizar kan..?
buta ker?
kome tu jer yg x menerima hakikat..
maka sultan tlh menitahkan ngok nizar tu utk letak jawatan sbb dia dh ilang undi..
x paham bahasa malaysia ker??

Anonymous said...

hei stupid! u baru buktikan betapa bodohnya u !! Tau tak, rang undang undang cara yang betul untuk mengambil alih kerajaan perak. Malaysiakini untuk blogger & pembaca yang tau fikir dengan matang jadi lain kali jangan nak pamparkan blog u ka sini. Pakai blog ka utusan, Umnoputra and blog cloni BN/UMNO dah !
Malas nak layan orang kurang pandai ( bodohlah tu!! )

Anonymous said...

rakyat perak..ku rasa kalu pak derih ada... adela dua tiga ekor yb PKR perak kene trajang..atau mati kene tembak...

Anonymous said...

rakyat perak...jgan menang sorak kampung tergadai...

Anonymous said...

rakyat perak...negara ini telah dijajah lebih 400 tahun sebelum merdeka. Berbagai2 bangsa menjajah negara ini dan mengambil segala2nya kekayaan bumi melayu ini selama itu.

Banyak manakah mereka ambil? mereka mengambil segala2nya.. mereka ambil hak org melayu sehingga kita terpaksa memberi hak bangsa yg bukan asal dari tanah tumpah ini pada hari ini.

Kita tetap memberi walau hingga mereka tidak lagi menghormati kita.

Anonymous said...

Rakyat perak...generasi baru.

Berbuat la sesuatu..agar kaum2 lain yg berada di negeri mu ..boleh menghormati kaum melayu dan tidak bersikap kurang ajar.